SOCIAL MEDIA: FACEBOOK, TWITTER


. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται τεράστια εξάπλωση αυτων των δικτύων όπως το Facebook σε σημείο που σχεδόν κάθε ένας να έχει λογαριασμό σε αυτό . Υπάρχουν ατομα που δεν είχαν καμία επαφή με υπολογιστές και τους απεχθάνονταν και πλέον άρχισαν να τους χρησιμοποιούν μόνο και μόνο για το Facebook. Όσο και να σας φαίνεται περίεργο υπάρχουν άνθρωποι που ανακάλυψαν τον υπολογιστή μέσω του facebook 
To ερώτημα όμως που μου δημιουργείται είναι ποια ανθρώπινη ανάγκη καλύπτει το Facebook ή οποιοδήποτε άλλο κοινωνικο δικτυο αυτου του τύπου ; Μήπως χάνονται σιγά σιγά οι ανθρώπινες σχέσεις και πολλοί βρίσκουν καταφύγιο στο διαδίκτυο ή μήπως είναι ένα μέσο κάποιος να προβληθεί , να δείξει προς τα έξω τον εαυτό του και να “καυχηθεί” για κάτι που ίσως και να μην είναι ;
Προσωπικά έχω λογαριασμό στο Facebook και πιστεύω οτι μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ σημαντικό εργαλείο όταν χρησιμοποιείται σωστά και με μέτρο , όπως όλα τα πράγματα άλλωστε θέλουνε μέτρο. Στο Facebook εγω βρήκα παλιούς μου φίλους που είχα πολύ καιρό να τους συναντήσω λόγω διαβάσματος , φροντιστηρίων κλπ στο Λυκειο. Ήρθα σε επαφή με άτομα που είχα να δω απο το δημοτικο , αρκετά χρόνια πριν.
Όλοι οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων (όπως το Facebook) είναι είτε άμεσα είτε έμμεσα συνδεδεμένοι μεταξύ τους . Η άμεση σχέση μπορεί να είναι δυο φίλοι μεταξύ τους συνδεδεμένοι , ενω έμμεση είναι η σύνδεση με τον φίλο του φίλου σου . Ένα τυπικό γράφημα των διασυνδέσεων που μπορεί να επικρατούν σε ενα κοινωνικό δίκτυο φαίνεται παρακάτω :
Όπως διακρίνετε στην εικόνα υπάρχουν πολλές συνδέσεις μεταξύ των ατόμων . Αυτό δεν είναι απαραίτητα και κακό , εξαρτάται απο τις προθέσεις που έχουν τα ίδια τα άτομα που συμμετέχουν στις ομάδες , στα group αυτά . Είναι γεγονός οτι πολλές φορές αρκετά άτομα μπορεί να πέσουν θύματα εκμετάλευσης ή βίας και άλλα τέτοια αλλά απο αυτου του τύπου τις διασυνδέσεις μπορούν να βγούνε και θετικά συμπεράσματα . Επιστήμονες μελετώντας τις σχέσεις και τις επιδράσεις μεταξύ των ατόμων σε ένα κοινωνικό δίκτυο  κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μπορούμε να κάνουμε διαγνώσεις έως και μεταδοτικών ασθενειών απο το Facebook.
Μπορεί το facebook να είναι ένα από τα sites με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στο internet, όμως ταυτόχρονα είναι ένα από τα πιο μισητά, σύμφωνα με έρευνα του American Customer Satisfaction Index (ASCI). Ο παράγοντας της δυσαρέσκειας του κόσμου είναι τόσο υψηλός που συγκρίνεται με τη δυσαρέσκεια που “απολαμβάνουν” οι αεροπορικές εταιρείες, τα MME και οι εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης.
Η έρευνα του ASCI έγινε σε συνεργασία με την εταιρεία ανάλυσης της καταναλωτικής εμπειρίας ForeSee Results και μέτρησε την ικανοποίηση των πελατών όσον αφορά τα κοινωνικά δίκτυα, την αναζήτηση στο Internet, και τις ειδησεογραφικές εταιρείες. Να σημειωθεί πως η έρευνα έγινε πριν βγει στον αέρα, έστω και δοκιμαστικά, το Google+. Το Facebook είχε σκορ μόλις 64 στους 100 πόντους, που το κατατάσσει στο κατώτερο 5% των ιδιωτικών εταιρειών, στην ίδια κατηγορία με τις αεροπορικές και τις εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης, δύο βιομηχανίες διαβόητες για τη δυσαρέσκεια που προκαλούν στους πελάτες τους (με σκορ 66 στους 100 για την καθεμία τους).
Ο λόγος που το facebook είναι τόσο μισητό;  Το ότι ουσιαστικά αποτελεί μονοπώλιο. Όντας μακράν το μεγαλύτερο, δεν νιώθει την ανάγκη να ικανοποιήσει τους χρήστες του. Θέματα με τα προσωπικά δεδομένα, συχνές αλλαγές στην εμφάνιση και οι ολοένα και περισσότερες διαφημίσεις έπαιξαν μεγάλο ρόλο στην χαμηλή ικανοποίηση. Οι χρήστες, από την άλλη μεριά, ανέχονται την φτωχή εμπειρία του facebook προκειμένου να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα που τους παρέχει Άλλα κοινωνικά δίκτυα πήγαν σχετικά καλά. Κορυφαίο σκορ είχε η Wikipedia, με 77 στα 100, προξενώντας μεγαλύτερη ικανοποίηση από τα περισσότερα ειδησεογραφικά websites που εξέτασε το ASCI. Το Youtube ήταν στο 73, ενώ το MySpace, με 63 στα 100, βρέθηκε ένα πόντο πίσω από το Facebook. Το Google κατέκτησε την κορυφή στις ιστοσελίδες με 80 στους 100 (αν και έπεσε από το περσινό 86), ενώ παραδόξως καλά πήγε και το Bing, με σκορ 77. Ακολουθούν το Yahoo (76), η AOL (74), και το Ask.com (73). The Social Network είναι ο τίτλος αμερικανικής δραματικής βιογραφικής ταινίας παραγωγής 2010 με θέμα την ίδρυση της Διαδικτυακήςκοινωνικής σελίδας Facebook και τις μηνύσεις που ακολούθησαν. Την σκηνοθεσία της ταινίας ανέλαβε ο Ντέιβιντ Φίντσερ . Το σενάριο έγραψε ο Άρον Σόρκιν και είναι βασισμένο στο βιβλίο disekatomiriouxoi kata tixi του Μπεν Μέζριχ. Κανένας από το προσωπικό του Facebook, συμπεριλαμβανομένου και του Μαρκ Ζάκερμπεργκ δεν είχε καμία ανάμειξη με την ταινία, αν και ο Εντουάρντο Σάβεριν ήταν σύμβουλος στο βιβλίο του Μέζριχ. Η ταινία κυκλοφόρησε από την Columbia Pictures την 1η Οκτωβρίου του 2010 με διθυραμβικά σχόλια από τους κριτικούς και μέχρι στιγμής έχει λάβει πολλά βραβεία και υποψηφιότητες, ανάμεσά τους 6 για Χρυσή Σφαίρα, κερδίζοντας 4 και 8 υποψηφιότητες για Όσκαρ, κερδίζοντας 3. Το κάστινγκ ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2009 και ανοιχτές ακροάσεις έγινες σε πολλές πολιτείες της Αμερικής
SHARE

gregoire

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου