Ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΣΤΟ GREGORAMA: "ΕΧΩ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΕΙ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ"


Ο ΓΝΩΣΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΣΤΟΝ ΓΡΗΓΟΡΗ ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΗ 

Σύντομο βιογραφικό:

O Γρηγόρης Παπαβασιλείου γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1973 στην Αθήνα.
Μετά τα σχολικά χρόνια στα Τρίκαλα και τα φοιτητικά στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, του Πανεπιστημίου Αθηνών, ακολουθώντας αυτό που ήθελε από παιδί, τον Δεκέμβριο του ’96, ξεκίνησε το αθλητικό ρεπορτάζ στην τηλεόραση του ΑΝΤΕΝΝΑ.
Από το 1998 κι έπειτα ξεκίνησε την παρουσίαση του αθλητικού ένθετου στα δελτία ειδήσεων του σταθμού, καθώς και της επιτυχημένης εκπομπής ΣΟΥΠΕΡ ΣΑΒΒΑΤΟ, που διήρκεσε μέχρι το καλοκαίρι του 2010.
Περιγραφές ελληνικών και ξένων αγώνων ποδοσφαίρου και μπάσκετ, δημοσιογραφικές αποστολές στο εξωτερικό για κάλυψη σπουδαίων αθλητικών γεγονότων, ήταν λίγα μόνο από όσα έκανε κατά τη διάρκεια της καριέρας του στον ΑΝΤΕΝΝΑ.
Από το 2005 και για 6 χρόνια, τον ακούγαμε στην καθημερινή δίωρη αθλητική εκπομπή του ΑΝΤ1 Radio «gate 972».
Το χειμώνα του 2011 τον βλέπαμε στη δημόσια τηλεόραση, όπου μέσα από τη συχνότητα της ΝΕΤ, παρουσιάζε τα αθλητικά δελτία ειδήσεων και έκανε περιγραφές ελληνικών και ξένων αγώνων ποδοσφαίρου.
Η συνεργασία του με το Εργαστήριο Δημοσιογραφίας του ΑΝΤΕΝΝΑ άρχισε το 2004 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. 
Φέτος τον βλέπουμε στη NOVA. 





ΠΩΣ ΗΡΘΕ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ; ΗΤΑΝ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΑΣ ΟΝΕΙΡΟ;

Ναι, ήταν κάτι με το οποίο ήθελα να ασχοληθώ από μικρός, ιδίως η αθλητική δημοσιογραφία, γιατί  αυτό ξεκίνησα και αυτό κάνω ακόμα.
Από μικρός, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, με τους φίλους στο σχολείο γράφαμε περιγραφές των τότε μεγάλων Διακογιάννη, Μαυρομάτη κλπ, πάνω στο βιβλίο και μετά τις κάναμε πρόβα. Ήταν ωραία, λίγο αθώο και ρομαντικό αυτό από τα μικρά μας χρόνια, αλλά αυτό ήθελα να κάνω. Ήταν να παίξω ποδόσφαιρο ή μπάσκετ είτε να ασχοληθώ με τη δημοσιογραφία, αυτό που κάνω και σήμερα.

ΚΑΤΑΓΕΣΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ, ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΣΑΣ ΧΡΟΝΙΑ ΕΚΕΙ;

Διαφορετικά φαντάζομαι από τα παιδικά χρόνια των υπολοίπων παιδιών που ήταν εδώ στην Αθήνα, γιατί πάντα η επαρχία έχει διαφορές με την Αθήνα. Ο πατέρας μου είναι από τα Τρίκαλα, η μητέρα μου από Αθήνα, ερχόμουν συχνά κι έβλεπα διαφορές. Ουσιαστικά μεγαλώσαμε με περισσότερα παιχνίδια εξωτερικού χώρου, θα έλεγα, δηλαδή μαζευόμασταν  πιο δύσκολα σπίτι, γιατί είχαμε και τον χώρο εκεί, τις λεγόμενες αλάνες, κάτι που παιδιά στη δική σου ηλικία αποκλείεται να έχουν δει πως είναι και πιο αθώα. Έβλεπα όταν ερχόμουν εδώ, γιατί ερχόμουν συχνά, ότι τα παιδιά ήταν πιο πονηρεμενα, να το πω έτσι, εμείς ήμασταν λίγο πιο αθώοι στην επαρχία. Ήταν πιο αθώα τα χρόνια εκείνα!

ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΤΕ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΣ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ; ΘΕΛΗΣΑΤΕ, ΙΣΩΣ, ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΟΜΑΔΑ;

Ναι, έπαιζα και όταν πέρασα στο πανεπιστήμιο και ήρθα εδώ στην Αθήνα είχα κάνει προπονήσεις με τον Ιλισιακο, που ήταν τέταρτη εθνική τότε, αλλά δυστυχώς είχα τραυματισμούς στα γόνατα μου και σταμάτησα. Μέχρι ένα φεγγάρι έπαιζα και στο πρωτάθλημα Σάλας της πρώτης εθνικής με τον νομό του εθνικού Αστέρα, παράλληλα με τη δημοσιογραφία.

ΣΠΟΥΔΑΣΑΤΕ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ. Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΣΑΣ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΠΩΣ ΗΤΑΝ;

Για μένα ήταν δεδομένο ότι θα ερχόμουν εδώ γιατί και λόγω οικογενειακών δεσμών, σου είπα η μητέρα μου είναι από εδώ και όλη της η οικογένεια είναι εδώ, οπότε είχαμε και στενές σχέσεις. Πιο δεδομένο ήταν ότι θα έρθω στην Αθήνα να σπουδάσω, παρά το τι θα σπουδάσω, οπότε για μένα δεν υπήρχε καν θέμα μετάβασης. Ήταν σαν να συνέχιζα τη ζωή μου κανονικά.

ΕΧΕΤΕ ΠΕΡΑΣΕΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΖΩΗ ΣΑΣ;

Κοίταξε, το όλο θέμα ήταν στη δημοσιογραφική ζωή, ιδίως στο ξεκίνημα που πρέπει να αποδεικνύεις πράγματα συνεχώς. Περνάς και πάρα πολλές ώρες στο κανάλι. Εγώ ξεκίνησα με τηλεόραση κατευθείαν από τον ΑΝΤ1 και τότε είχαμε και πολύ υλικό, γιατί είχε όλο το πρωτάθλημα μπάσκετ, οπότε συνεχώς χρειαζόταν να είμαι εδώ, οπότε αν δεν είχα εγώ δικό μου σπίτι, το πατρικό της μητέρας μου, αν δεν είχα εδώ τους συγγενείς της μητέρας μου να μπορούν να με βοηθάνε και οικονομικά και με το φαγητό, ας πούμε, που είναι άπλα πράγματα για κάποιους, οπότε ακόμα και αυτό έχει διαφορά γιατί κάποιος που ήταν από επαρχία εντελώς μόνος του εδώ μπορεί να μην τα είχε καταφέρει γιατί εγώ στην αρχή ήμουν ενάμισι χρόνο απλήρωτος για 18 μήνες, που δεν είναι παιξε γελασε. Παρα πολύ δυσκολο και ευτυχως ειχα τη στηριξη της οικογενειας μου και ημουν τυχερος γιατι ένας από τους δυο γονεις μου ηταν από εδώ.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΤΕ ΤΗ ΜΑΚΡΟΒΙΟΤΕΡΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΑΝΤ1 ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΤ. ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΣ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΥΟ ΕΚΠΟΜΠΕΣ.


Ευχαριστω τον ΑΝΤ1 για την επενδυση που εκανε ουσιαστικα πανω μου. Το Σουπερ Σαββατο το αγαπουσα πολύ ως εκπομπη. Ηταν μια από τις εκπομπες που ηταν στο προγραμμα του ΑΝΤ1 από την πρωτη μερα που ξεκινησε να εκπεμπει, μπορει να ησουν κι αγγενητος εσυ το 1989, αν θυμαμαι καλα, μου φερνει στο μυαλο πολύ ευχαριστες αναμνησεις και ουσιαστικα μου εδωσε την ευκαιρια να κανω ότι εκανα στην υπολοιπη δημοσιογραφικη μου ζωη. Ηταν σημαντικο εφοδιο το σουπερ Σαββατο και μονο αυτό το γεγονος, ότι ηταν η μακροβιοτερη αθλητικη εκπομπη στην ιδιωτικη τηλεοραση, αυτό λεει πολλα και ότι την παρουσιασαν και πριν από μενα ανθρωποι που εχουν κανει ξεχωριστη καριερα στην αθλητικη δημοσιογραφια και αυτό δειχνει πολλα. Από εκει και περα, για την αθλητικη Κυριακη, τι να πουμε; Μονο το brand name αθλητικη Κυριακη, αυτο είναι η αθλητικη δημοσιογραφια στην Ελλαδα. Δηλαδη δεν υπαρχουν και πολλα πραγματα να κανεις μετα, από τη στιγμη που εχεις παρουσιασει την αθλητικη Κυριακη, το μονο που μενει είναι να περιγραψουμε το μουντιαλ στη Βραζιλια, πραγμα που θα γινει το καλοκαιρι, αλλα ειχα την τιμη να ειμαι και μονος μου παρουσιαστης στη συγκεκριμενη εκπομπη, κατι που δεν συνεβη για πολλους στο παρελθον. Ηταν ένα μεγαλο σχολειο κι αυτό και ειδικοτερα στην ΕΡΤ μου δωθηκαν παρα πολλες ευκαιριες για να αποδειξω τι μπορω να κανω και νομιζω ότι τις αρπαξα αυτές τις ευκαιριες!

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΓΙΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΕΡΤ ΚΑΙ ΔΤ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΑΤΕ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΕΡΤ

Δυστυχως αποδειχτηκε ότι δεν υπηρχε σχεδιο! Ακομα και η σκεψη ως σκεψη να ηταν σωστη, γιατι θελανε να σταματησουν πλεον να υφιστανται καποιες παθογεννειες που υπαρχουν στο δημοσιο, γιατι ηταν λιγο περιεργη η κατασταση στην ΕΡΤ, ηταν δηλαδη και δημοσιογραφικο μαγαζι και δημοσιο, που αυτά δεν συνδιαζονται, ουσιαστικα. Θελοντας να κοψουν καποια ασχημα πραγματα, ηταν αυτό που λεμε «μαζι με τα ξερα καιγονται και τα χλωρα». Το κακο για μενα είναι ότι φανηκε ότι δεν υπηρχε σχεδιο και κατι που θα επρεπε να εχει ολοκληρωθει μεχρι τωρα, δηλαδη η μεταβαση στο επομενο σχημα, όχι απλα δεν εχει ολοκληρωθει, αλλα δεν ξερω καν ποτε θα ολοκληρωθει. Με στεναχωρησε και το κλεισιμο και η μετεπειτα αβεβαιοτητα των παιδιων που βρισκονται εκει και γενικοτερα, επειδη εχω καλες αναμνησεις από την ΕΡΤ θα ηθελα να τη δω να στεκεται και παλι στα ποδια της. Τωρα, πως θα γινει ως ΕΡΤ, ως ΔΤ, ως ΝΕΡΙΤ, ως οτιδηποτε, αυτό δεν εξαρταται από μενα και δεν εχω αποψη για το θεμα.

ΥΠΗΡΞΑΝ ΣΤΙΓΜΕΣ ΠΟΥ Ο ΧΩΡΟΣ ΤΩΝ ΜΜΕ ΣΑΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕ;

Δεν απογοητευεσαι από τον χωρο, απογοητευεσαι από ανθρωπους! Εγω ξεκινησα το 1996 αρα φαντασου ότι μετα από 17 χρονια, στη διαδρομη σιγουρα θα βρεθουν καποιοι που και θελουν να σου βαλουν τρικλοποδια και θελουν να σε σταματησουν και βλεπουν ότι αξιζεις αλλα φοβουνται για τη θεσουλα τους και φοβουνται εσενα! Από ανθρωπους εχω απογοητευτει, από τον χωρο όχι, γιατι ηταν αυτό που γουσταρα να κανω, δηλαδη η δημοσιογραφια πραγματικα και θα το δεις κι εσυ στην πορεια, είναι διαθεση, είναι παθος! Αυτό είναι η δημοσιογραφια, πρεπει να ξυπνας και να γουσταρεις να πηγαινεις στη δουλεια σου. Αν σου φυγει αυτό, τοτε ρουτινιαζεις και δεν μπορεις να κανεις και καλα τη δουλεια σου κι οσο περισσοτερο διατηρησεις τη λεξη «παθος», τοσο καλυτερα θα τα πας!

ΑΝ ΣΑΣ ΔΙΝΟΝΤΑΝ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ, ΠΟΙΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟ;

Να σου πω την αληθεια, δεν το ξερω και δεν το εχω σκεφτει! Ειμαι τυχερος, δηλαδη αυτό που λενε, ότι κανει καποιος το χομπι του επαγγελμα, συμβαινει με μενα, γιατι αυτό ηταν που ηθελα να κανω από μικρος. Δεν μπηκα ποτέ στη διαδικασια να πω ότι θελω να γινω κατι άλλο. Όταν ημουν πιο μικρος, με συναρπαζε και το ιστορικο - αρχαιολογικο κομματι, μου αρεσαν αυτά, αλλα μετα προχωρωντας και βλεποντας και τι ακριβως γινεται, ότι δεν υπαρχει επαγγελματικη αποκατασταση κλπ, δεν σκεφτομαι τιποτα άλλο εξω από τη δημοσιογραφια, αν και όπως λενε, η δημοσιογραφια μπορει να σε οδηγησει σε πολλες πορτες, σου ανοιγει πολλες πορτες! Αλλωστε, οι περισσοτεροι δημοσιογραφοι γινονται και πολιτικοι καποια στιγμη στην πορεια.

ΕΙΣΤΕ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΑΝΤ1. ΠΩΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΑΤΕ ΟΤΑΝ ΣΑΣ ΠΡΟΤΑΘΗΚΕ ΑΥΤΗ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΙΩΘΕΤΕ ΠΟΥ ΕΙΣΤΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ;

Νιωθω μια χαρα, γιατι μου αρεσει η επαφη με τα παιδια και γενικοτερα μου αρεσει η «ιστορια» της μεταλαμπαδευσης εμπειριων, γιατι δεν είναι μεταλαμπαδευση γνωσης. Ουσιαστικα μεταφερω τις εμπειριες μου και επειδη το συγκεκριμενο μαθημα που κανουμε, ιδιως η τηλεοραση, είναι πρακτικο. Μου αρεσει το γεγονος ότι μαθαινω στα παιδια καινουρια πραγματα. Μου αρεσει η σχολη!

ΤΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΘΑ ΔΙΝΑΤΕ ΣΕ ΕΝΑΝ ΝΕΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΑ ΜΜΕ;

Μια είναι η συμβουλη, είναι τριπτυχο δηλαδη. Δουλεια, δουλεια, δουλεια και γερο στομαχι! Ιδιως στην αρχη πρεπει να εχεις πολύ γερο στομαχι, γιατι οι απογοητευσεις είναι αρκετες. Μπαινεις σε έναν χωρο, οπου οι φιλοι είναι μετρημενοι στο ένα δαχτυλο. Αν καταφερεις μεσα στο χωρο και βρεις έναν πραγματικο φιλο, πρεπει να αισθανεσαι τυχερος και είναι πολύ λιγες οι φορες που δεν θα βρεις καποιον να σου βαζει τρικλοποδιες! Μπαινεις σε έναν χωρο δυσκολο, πρεπει να μην απογοητευεσαι, να θελεις αυτό που κανεις, αυτό που προκειται να κανεις και συνεχως να αποδεικνυεις, ιδιως στην αρχη.

ΠΩΣ ΘΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΑΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ;

Ευτυχως ή δυστυχως ειμαι από τους προβεβλημενους του χωρου, οποτε ας κρινει ο καθενας! Δεν μπορω να χαρακτηρισω τον εαυτο μου. Θα ελεγα, αν μπορω να πω κατι, ότι ειμαι αντικειμενικος στη δουλεια μου. Οσο μπορει να υφισταται ως εννοια, γιατι εχω ξαναπει ότι υπαρχει υποκειμενικοτητα γενικοτερα, αλλα λεω αυτό που βλεπω, αυτό είναι σημαντικο στη δουλεια μας και δεν προσπαθω να στρογγυλέψω τιποτα!

ΕΧΕΤΕ ΞΕΧΩΡΙΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΑΤΟΜΟ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ;

Εχω συνεργαστει με πολύ κοσμο. Δεν μπορω να πω ότι ειχα στη διαδρομη καποιον μεντορα, καποιον να με παρει από το χερι και να μου δειξει τι να κανω και πώς να το κανω και όλα αυτά! Δεν εχω καποιον να ξεχωρισω.

ΦΕΤΟΣ ΣΑΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ NOVA. ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ ΕΚΕΙ

Θεωρω ότι είναι ενδιαφερουσες οι εκπομπες. Κανω Κάθε Δευτερα στις 11 το βραδυ την μπασκετικη εκπομπη, το «ωρα για μπασκετ», που τα τελευταια δυο - τρια χρονια που ηταν το μπασκετ στην ΕΡΤ, δεν υπηρχε αναλογη εκπομπη που να ασχολειται με το ελληνικο πρωταθλημα και δινει την ευκαιρια σε οσους βλεπουν το καναλι, να γνωρισουν προσωπα και πραγματα ενός προιοντος που ηταν λιγο παραγνωρισμενο τα τελευταια χρονια, δεν θα παρηκμασμένο, αλλα που δεν ειχε την προβολη που του αξιζε. Νομιζω ότι κανουμε μια εκπομπη που ο τηλεθεατης μαθαινει πραγματα και περναει ευχαριστα μια ωρα. Κανω και την εκπομπη του Σαββάτου, το «παιζουμε Ελλαδα», το οποιο είναι σαν μια μικρη «αθλητικη Κυριακη», δηλαδη ασχολειται με τα τρια ματς που εχει συνηθως το Σαββατο, με τα παιχνιδια μπασκετ, βολει και γενικοτερα διεθνη και ολη την αθλητικη κινηση, ότι ακριβως υπαρχει. Μου αρεσουν και οι δυο εκπομπες, αλλωστε ειμαι μοιρασμενος μεταξυ ποδοσφαιρου και μπασκετ και νομιζω ότι κανουμε καλα τη δουλεια μας, προσπαθουμε τουλαχιστον.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ;

Το βασικο είναι να υπαρχει σταθερη δουλεια, από τη στιγμη που θα υπαρχει σταθερη δουλεια, όλα τα υπολοιπα τα βρισκουμε, υγεια και δουλεια, ετσι όπως εχουμε γινει! Τρανο παραδειγμα αυτό που εγινε στην ΕΡΤ, δηλαδη κανενας δεν περιμενε να κλεισει και ξαφνικα την άλλη μερα βρεθηκαν ολοι χωρις δουλεια. Οποτε λεμε υγεια και δουλεια και τα σχεδια τα αφηνουμε για το μελλον! Αν ειμαστε καλα, θα δουμε τι θα γινει. Εκεί, όμως, που είμαι, είμαι καλά, αυτό είναι σημαντικό στη δουλειά! 
SHARE

gregoire

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 σχόλια:

  1. Πολύ καλή δουλειά! Μπράβο Γρηγόρη! Αρκετά ενδιαφέρουσες ερωτήσεις και ακόμα περισσότερο απαντήσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή